Aangekomen! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van JessenaarBrazilie - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van JessenaarBrazilie - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Oi!

Ik was het niet van plan, maar omdat zoveel mensen vroegen of ik ze op de hoogte wilde houden heb ik toch maar besloten af en toe een blogje te schrijven. Daar wil ik meteen goed mee beginnen, dus bij deze mijn eerste verhalen!

Ik ben afgelopen zaterdag van Amsterdam naar Rio de Janeiro gevlogen. Nadat ik de Eiffeltoren nog even heb bewonderd uit het vliegtuig begon mijn reis naar Brazilië echt! Ik had een mega rotstoeltje in het vliegtuig en het vliegtuig had een uur vertraging opgevlogen tijdens de vlucht, dus zonder slaap en helemaal gaar kwam ik om half 7 's ochtends aan in Rio. Ik werd meteen verrast door het gekke weer dat het kan zijn hier. Het was heel erg mistig en bewolkt, maar wel al 25 graden, dus toen ik 1 stap buiten zetten was ik al drijfnat van het zweet. Gelukkig went dat snel, want anders zou ik nog niet genoeg kleding bij me hebben in mn mega koffer ;) In ieder geval heb ik een taxi naar mijn hostel gepakt. Ik wist al wel dat het op een heuveltje tegen de rand van een Favela aan zou liggen. Dit was ook meteen te merken, 2 meter voor mij hostel stond een groepje jongeren uit de Favela's uitgebreid bier te drinken (om 8 uur 's ochtends?).

Het hostel hier is, ondanks de locatie, echt heel erg leuk. De helft van het hostel is buiten of met open muren, er zijn allerlei leuke decoraties en hele relaxte banken en hangmatten. De sfeer is echt heel gezellig hier, de locatie is alleen een beetje uit de route voor de meeste bussen. Mede hierom en omdat het aardig leeggelopen is heb ik besloten vanaf morgen naar een ander hostel te gaan, dichterbij het strand en meer in de route.

So far voor de hostels en nu wat meer over mijn ervaringen! Tot nu toe vind ik Rio echt een hele mooie, leuke stad. Alle mensen zijn aardig en gastvrij en de stad zelf is echt heel erg mooi. Gelukkig zijn alle hostelgangers ook superchill en ga ik eigenlijk elke dag wel met mensen op pad. Toch wel iets fijner dan in je eentje door de straten te lopen en een stuk gezelliger!

De eerste dag ben ik meteen na wat gegeten te hebben met Mark, Joost en Mirjam naar de suikerbroodberg geweest. Dit is een heel hoog punt in Rio waar je met een kabelbaantje naar toe gaat. Toen we aankwamen was het nog heel mistig, maar dit klaarde erg snel op en het uitzicht was echt spectaculair! De volgende twee dagen ben ik lekker naar het strand geweest en wat dingen wezen uitzoeken en inkoopjes gaan doen, lekker relaxed dus. Ook heb ik nog een heel stuk gelopen over de boulevard, erg mooi en leuk! Op feestdagen (Met Pasen en vandaag, het is saint George dag ofzoiets) is een kant van de boulevard helemaal afgesloten voor auto;s en kan iedereen daar fietsen, skeeleren, skateboarden etc.

Vandaag heb ik een tour gedaan door de stad. Ik werd opgehaald door een busje en we werden met en groepje andere mensen met een busje door de hele stad gereden. We hadden een hele leuke gids die heel enthousiast was en leuk kon vertellen, dus ik heb ook echt nog wat geleerd! We zijn via Copacobana, Ipanema, Leblon en Gavea naar het Tijuca woud gereden. Hier hebben we een stuk door heen gewandeld en heb ik het perfecte huis gespot! Hierna zouden we naar Jezus gaan. Het was echter supertje mistig in de bergen, dus we zijn uiteindelijk niet naar boven gegaan want je kon nog geen 5 meter kijken.. We zijn via Santa Terese naar Lapa gegaan, waar we ook beiden in de wijk hebben rondgelopen. Hierna zijn we gaan typisch Braziliaans gaan lunchen en daarna zijn we naar de beroemde Lapa steps gegaan. Hier ben ik na de tour gebleven met wat mensen uit de groep en we hebben een rondje door het deel van de stad gedaan waar ik nog niet geweest was, het buisness centre van Rio en de wijk centro. Echt heel leuk allemaal!

Dat was het wel weer zo'n beetje tot nog toe. De komende dagen wil ik nog een tour door de Favela's gaan doen en een boottocht maken door de baai om dolfijnen en unieke zwemplekken te spotten. Ik hou jullie wel weer op de hoogte!

Ik heb ook nog wat foto's toegevoegd van de afgelopen dagen!

  • 24 April 2014 - 15:09

    Auke:

    Jaloers...

  • 24 April 2014 - 15:11

    Auke:

    Jaloers

  • 24 April 2014 - 17:45

    Sandra Hofstra:

    Wat fantastisch. En Wat leuk een reis van herkening en mooie herinneringen. Ik blijf je verslag zeker volgen.

  • 24 April 2014 - 22:10

    Guuske:

    Leuk verslag , Jesse
    Nog een fijne tijd .
    Bejinjos.

  • 01 Mei 2014 - 20:57

    Buuf Diane:

    Yes een blog!
    Leuk om te lezen, geniet verder!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 2528

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: